بسم اللّه الرحمن الرحیم
السلام علیک یا قائم آل محمد
آقا جان میدانم که هیچ درد دلی نمی توانم با شما کنم جز اینکه طبق قرآن کریم به شما بگویم که وعده ی خدا(برقراری عدالت جهانی)تحقق یافتنی است .
در اینجا،وظیفه ی خود دانستم که در مقابل دشمنان اسلام سکوت نکنم وبادلایلی از کتاب وسنت ،پرده ازاعمال دشمنان اسلام ( قطع نامه اتحادیه اروپا توسط دشمنان اسلام )بردارم .
-اخراج یهود از سرزمینهای عرب
دلایل حتمیت سقوط اسرائیل در اندیشه ی اسلامی ،بر خلاف تصور برخی پژوهندگانی که در این باب قلم زده اند ،منحصر به آیات ابتدای سوره مبارکه ئ درباره افساد بنی اسرائیل نیست بلکه در کتاب خدا بیشاز ده آیه در خصوص حتمیت زوال ونابودی قدرت های کفر وشرک ،که رژیم اسرائیل از جمله ی آن هاست ،وجود دارد و احادیث روایت شده از طریق اهل بیت (علیهم السلام )که ظاهر آن بر نابودی اسرائیل به دست بندگان صالح خدا دلالت میکند،اشاره می شود .
سوره ی حشر به شرح خیانت بنی نضیر (یکی از طوایف یهود)به اسلام و مسلمانان می پردازد و از دشمنی وبد رفتاری آنان با خدا ورسول خدا،پس از آنکه پیامبر(ص)با آنان پیمان صلحی بستکه نه علیه مسلمانان اقدام کنند ونه با آنان با شند ،سخن می گوید.وحی الهی ، این حادثه را چنین بیان می کند:(هو الذی أَخرجَ الذین کَفروا من أهل الکتاب من دیارهم لأولالحشرماظننتم أن یخرجوا و ظنّواأنّهم مانعتهم حصونهم من الله فأتاهم الله من حیث لم یحتسبوا و قذف فی قلوبهم الرّعب یخربون بیوتهم بأیدیهم وأیدی المؤمنین فاعتبروا یاأولی الأبصار?ولؤلا أن کتب الله علیهم الجلاءلعذّبهم فی الدّنیا ولهم فی الآخرةعذاب النّار?ذالک بأنّهم شاقّو الله ورسوله ومن یشاقّ الله فإنّ الله شدید العقاب –ترجمه :او(خداوند )کسی است که کفّار اهل کتاب[یهود بنی نظیر ]را برای نخستین اخراج،از خانه هایشان بیرون راند .شما گمان نمی کردید آنها خارج شوند . آنها خود نیز گمان می کردند دژهای استوارشان آنها را[از عذاب الهی ]مانع می شود ،امّا خداوند از جایی که گمان نمی بردند ،به سراغشان آمد ودر دلهایشان وحشت افکند ،به گونه ای که خانه های خویش را با دست خود و دست مؤمنین ویران می کردند . پس ای صاحبان بصیرت ،عبرت گیرید و اگر نبود که خداوند تبعید را بر آنه مقررکرده بود ،آنها را در همین دنیا عذاب می کرد.و برای آنها در آخرت نیز عذاب آتش است.این از آن روست که آنهابا خدا و رسولش دشمنی کردند و هر کس با خدا دشمنی کند{بداند که}مجازات خداوند،شدید است.)[1] برای تفسیر این آیه از سوره ی حشر مراجعه کنید به :تفسیر کبیر،المیزان،الکشاف ،البرهان،الدر المنثوروهمچنین تاریخ طبری.
بسیاری از فقها و پژوهندگان تصور کردند که حکم این آیه مختص یک حادثه استثناییآن هم در مورد یهود بنی نضیر بوده است ،در حالیکه واقعیت آن است که این حکم الهی در مورد همه ی یهودیانی است که در بلاد مسلمین زندگی می کنند.کما اینکه پیامبر خدا (ص)،همین حکم را در مورد یهود خیبر و فدک و یهودیان دیگری که بعد از اخراج بنی نضیر پیمان شکنی کردند اعمال فرمود و آنهارا مجبور به ترک منطقه و تبعید به نقاط دیگر نمود .
این حکم که درنگاه اوّل ممکن است نوعی برخورد تند ئخشن تلقّی شود ،درواقع امری طبیعی است ،زیرا ضرورت سیاسی ،اجرای چنین حکمی را بر هر جمعیّتی که پیمان صلح را شکسته وعهد زندگی مشترک را زیرپا گذاشته وامنیّت ونظام شهروندی دولت هایی راکه تحت حمایت آنها زندگی میکنند مختل نمایند ،الزام آورمیکند.فرآن مجید در آیات آغازین سوره حشر ،تبعید بنی نضیر را اوّلین اقدام از این نوع معرفی میکند.
ابوالفرج اصفهانی میگوید :(حشر یعنی اخراج وطردکردن جماعتی از محلشان )[2]واشاره به (اوّلین حشر)درموررد بنی نضیر،حاکی از آن است که تبعید واخراج یهودیان پس ازآن به دفعات ادامه یافته است و از همین روست که پیامبر (ص)هنگام تبعید آنها فرمود:(این نخصتین اخراج است و ما آن را دنبال خواهیم کرد .)[3]
حقیقت آن است که حکم شرعی صحیح مستفاد از این احادیث نبوی (ص)توجیه کننده ی اخراج یهود و نصارا از جزیرة العرب و یا هر جای دیگر،بدون آنکه شرایط وتعهّدات ذمّه (شهروندی )را زیر پا گذا شته باشند و اخلالی در امنیت جامعه ی اسلامی ایجاد کرده باشند ،نمی باشد.
از سوی دیگر ،انحصار اجرای این حکم به مرز های جغرافیایی جزیرَة العرب ،مطلقا صحیح نیست واگر رسول خدا (ص)چنین حکمی را درمورد جزیرة العرب صادر می فرمایند ،به آن دلیل بوده است که دولت اسلامی در عصر پیامبر (ص)،جز بر آن محدوده ی حاکمیّت نداشته است .
بر این اساس ،معتقدیم که این حکم عام بوده و همه ی قلمروی دولت اسلامی را (داخل یا خارج از جزیره در بر میگیرد ویهودیان و مسیحیان هرکجا که باشند درصورت اخلال دراصول و قواعد شهروندی جامعه ی اسلامی،اخراج آنهااز بلاد مسلمین واجب است و اگر رهبران حکومت های عربی نخواهند این حکم سیاسی-نظامی الهی درمورد یهود را درسرزمین عربی به اجرا گذارند ،بی گمان شاهد آن خواهیم بود که رهبری اسلامی بدیل ،این مأموریّت را،دست کم درمورد یهودیان صهیونیست اشغال گر فلسطین ،به اجرا خواهد گذارد .اجرای کامل و نهایی این حکم نیز به دست امام مهدی (عج)محقّق خواهد شد.
این نکته ای است که از حدیث امام علی (ع)درحالی که او نشسته بود و من ایستاده بودم شنیدم که فرمود :
(در مصر منبری برپا میکنیم ،دمشق را سنگ به سنگ درهم میکوبیم و یهود و نصارا را از سراسر سرزمینهای عرب بیرون می اندازیم و عرب را با این عصا به پیش خواهیم برد .به او گفتم:ای امیرالمؤمنین چنان سخن می گویی که گویی بعداز آن که مُردی،زنده میشوی ؟فرمود :هیهات ای عبابه ،به راه دیگری رفتی این کار را مَردی از فرزندان من انجام خواهد داد .[4]
-غلبه اسلام بر همه ی ادیان
قرآن از وجود نوعی توطئه ی مشترک بین یهود ونصارا ،برای طراحی و اجرای نقشه ای به منظور مقابله با اسلام وتلاس نا فرجام برای خاموش کردند (نور خدا)پرده بر می دارد ،بی آنکه از نشانه های این توطئه و ماهیّت ،اهداف وزمان وقوع آن سخنی به میان آورد:(یریدون أن یطفئوانورالله بأفواههم ویأبی الله إلّه أن یتمّ نوره و لو کره الکافرون ?هو الّذی أرسل رسوله بالهدی و دین الحقّ لیظهره علی الدّین کلّه و لو کره المشرکون –ترجمه :آنها می خواهند نور خدا را با دهان خویش خاموش کنند ولی خداوند جز این نمی خواهد که نور خود را کامل سازد ،هرچند کافران خوش ندارند .او کسی است که رسول خویش را باهدایت و آیین حق فرستاد تاآن را بر همه ی آیین ها غالب گرداند ،هرچند مشرکان ناخشنود باشند .)[5]
علّامه طباطبایی در تفسیر المیزان ،معتقد است :این خبر از آینده است ورشته های توطعه ای که از آن سخن رفته ،در آینده ی تاریخ ،به هم بافته می شوند وتحقق آن نیز مربوط به آینده است .از این آیات مبارک فهمیده می شود که طرحی جهانی برای حمله به اسلام ونابودب آن شکل می گیرد که در آن همه ی نیرو های یهودی و دولت ها وقدرت های بزرگ مسیحی ،هم پیمان میشوند.اما خداوند متعال نقشه ی آنها را که با انگیزه ی نابودی پیام تو حید طراحی میشود،باطل می سازدو توحید را بر همه ی ادیان باطل ،پیروز می گرداند.
سعید بن منصور در الدر المنثورو نیز ابن منذر و بیهقی در سنن خود از جابر در شرح(لیظهره علی الدّین کلّهی )از پیامبر اکرم (ص)نقل می کنند که فرمود :(این [پیروزی دین حق بر همه ادیان ]واقع نمی شود تا آنکه یهودی ،نصرانی وپیرو هیچ آیین دیگری جز اسلام نگردد ،تا گوسفند از گرگ ،گاو از شیر و انسان از مار در امان باشد ؛موش انبان را دزدانه نجود ؛جزیه برداشته شود ؛صلیب ها شکسته شوند و خوکهارا بکشند واین هنگامی است که عیسی بن مریم (ع)نازل گردد.)[6]ودر روایات مربوط به حوادث آینده ،این موضوع ثابت شده است که عیسی (ع)در عصر مهدی (عج)نزول خواهد کرد .از این حدیث مزبور چنین استنباط می شود که توطئه ی مزبور در آخرالزّمان طراحی و اجرا میشود وخداوند متعال نقشه های آنها را به دست ولیّ اعظم خود ،امام مهدی منتظَر(عج)،نقش بر آب خواهد کردو این همان تحقق وعده ی الهی است که فرمود :(هو الّذی أرسَل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدّین کلّه و لو کره المشرکون)[7]
[1]`)قرآن کریم ،حشر (59)،آیات 2-4
[2])المفردات ،ص 119،کتاب الحاء
[3])«هذا اوّل الحشر و انّا علی الأثر».تفسیر درالمنثور ،ج 8 ،ص 89
[4])معانی الاخبار82/406 ؛بحارالانوار؛47/59/53 و علامات المهدی المنتظر ،395/246
[5])قرآن کریم ،توبه(9)،آیات 32-33
[6])کتاب المحجة،ص86
[7])قرآن کریم،توبه(9)،آیه33