در «رمز داوینچی» ادعای محافظت از راز مسیحیت، بزرگترین ترفند برای پوشاندن ماهیتصهیونیستی طراحان قصه بوده و البته این قضیه ساختة دست بشر به نظر نمیآیدو پشتوانه و زمینهای تاریخی و کهن دارد. شاید از همان اوایل هزارة دوم کهفرقههای مخفی و تصوف یهود تحت عناوینی مانند «کابالا» و «فرانکیسم» بهوجود آمدند و با سوء استفاده از وضعیت نابسامان کلیسای قرون وسطی و رنجیکه مسیحیان معتقد از اختلافات رهبران مسیحیت میبردند، قصد کردند کهبالاخره به انزوای هزار سالة یهودیان پایان بخشند. از همین رو برای جذبمسیحیان به فرقههای مخفی خود (که در اصل یهودی منش بودند) خود را پیرومسیحیت اوّلیه و مخالف مسیحیت تحریف شدة کلیسا معرفی نمودند، بنابراینبسیاری از مسیحیان را به فرقههای خود جلب کردند. بعداً مدعی شدند کهاساساً حضرت عیسی بن مریم در واقع مسیح اصلی نبوده و بشارت دهندة مسیح بنداوود بوده که در آینده ظهور میکند.
ادعای حفاظت از ذریة آن مسیحاوّلیه هم یکی دیگر از همان ترفندهایی بود که مسیحیان را نسبت به حضرتعیسی مسیح (ع) بیاعتقاد ساخته تا آنها را برای ظهور مسیح جدید (در واقعاز میان یهودیان) آماده نماید.
نکتة جالب آنکه حتی تئودور هرتزل (بنیانگذار تفکر صهیونیسم در اواخر قرن نوزدهم) هم در ابتدا مردم را بهمسیحیت دعوت میکرد و خود را پیرو مسیحیت واقعی معرفی میکرد.
نویسندةداستان (دن براون) و سازندگان فیلم «رمز داوینچی» این بار برخلاف معمولایدئولوژی پردازان هالیوود، (شاید عمداً) خیلی شعاری و واضح، عقاید خود رابیان کرده و برخلاف آنچه که در خود فیلم مطرح میشود، به لابهلای قصههاو داستانها و موسیقی پر نماد و مملو از سمبل نرفتهاند. (در کتاب و فیلممطرح میشود که در طول تاریخ بسیاری از هنرمندان پیرو خانقاه صهیون، درعین حال افشاگر راز مریم مجدلیه یعنی همان «جام مقدّس» و فرزندان مسیحبودهاند، یعنی در واقع ایدئولوژی صهیون را تبلیغ کردهاند و از اسامیافراد و آثار ذیل صریحاً نام برده میشود: لئوناردو داوینچی که از اربابانخانقاه بوده تا ویکتور هوگو و بوتیچلی و ایزاک نیوتن و بتهوون و سمفونی «فلوت سحرآمیز» و... حتّی والت دیزنی و قصههای معروفش مثل سیندرلا و سفیدبرفی و زیبای خفته و... و کارتونهایی مثل «شیر شاه» و «پری دریایی» و «هری پاتر» و... چرا که همگی به دنبال بانو یا فرزندان و نسل گمشده و همانراز جام بودهاند. البته شخصاً به آنها کارتونهایی همچون «هاچ زنبور عسل» و «حنا، دختری در مزرعه» که سالها از تلویزیون پخش میشد را هم اضافهمیکنم !!)
در نقاط مختلفی از کتاب و فیلم به نشانهها و خصوصاً علامتمخصوص صهیونیسم (یا همان ستارة داوود) به طور واضح اشاره میشود. بارها درفصلهای گوناگون، بر مثلثها و هرمهای مستقیم و وارونه و ترکیبشان کهعلامت صهیونیسم را میسازد، تأکید میشود و آن را در تصاویر متعددی بهنمایش در میآورند. در دیالوگهای توضیحی مابین شخصیتهای فیلم و مونولوگطولانی «سر لی تیبینگ»، و همچنین بعداً در توصیفات دیگر پرفسور لنگدن،علامت صهیونیسم، نشانة تقدس زن و مرد، تعادل ارتباط آنها و قدرت بشریتتلقی میشود و حتّی بر سر درِ عبادتگاه «راسلین» (انتهای آدرسی که از رازو رمزهای پدر بزرگ سوفی حاصل میشود و در اواخر فیلم هم، مکان اصلی خانقاهصهیون و هواداران نسل عیسی مسیح و مریم مجدلیه معرفی میشود)، همان علامتصهیونیسم به طور شفاف در کادر دوربین قرار میگیرد.
این فرقه هماکنون نیز تحت عنوان «کابالا» (انجمن تصوف یهود) فعال است و البته اینروزها دیگر مخفی نبوده و بنا به دست و دلبازی رؤسای سرمایهدارش که حاکمبر عظیمترین کمپانیها و مؤسسات صنعتی، تجاری و رسانهای دنیا هستند،کاملاً علنی فعالیت میکند.
جالب است بدانید رهبر 75 سالة این فرقهبه نام «فیوال گروبرگر» که اینک با نام «فیلیپ برگ» شناخته میشود و بهنوشتة روزنامة دیلی میل از قدرتمندان پشت پردة هالیوود است، به کمک همسرشو به طور آشکار «مرکز آموزش کابالا» را تأسیس نموده و بسیاری ازهنرپیشههای معروف را به خود جلب کرده، از جمله: «مدونا»، «الیزابتتیلور»، «باربرا استرایسند»، «دیان کیتن»، «دمی مور»، «بریتنی اسپیرز»، «وینونا رایدر»، «میک جاگر» و حتّی از فوتبالیستها «دیوید بکام» و زنش رابه عضویت فرقة مزبور درآورده است.
طور قطع نمیتوان دربارة علّت طرحواقعیاتی که در «رمز داوینچی» به عنوان راز و رمزهای کهن صهیونیسم بیانمیشود، اظهار نظر کرد. برخی اعتقاد دارند، همانطور که در خود فیلم،پرفسور «تیبینگ» براساس مدارک و مستندات، تأکید میکند که با گام نهادن درهزارة جدید، زمان افشای راز خانقاه صهیون هم فرا رسیده، چرا که بدین وسیلهمیتوان زمینههای ظهور مسیح بن داوود و وقوع آرماگدون را فراهم آورد (کهطبق پیش بینیهای اونجلیستها و صهیونیستهای مسیحی و یهودی، در همیناوایل هزارة سوم و خصوصاً طی یک دهة نخستش اتفاق میافتد)، بنابراین کتابو فیلم «رمز داوینچی» هم به همین دلیل و برای افشای راز «جام مقدّس» توسطمحافل سینمایی وابسته به خانقاه صهیون (یا فرقة کابالا) ارائه شدند تاهواداران مسیح یهودی را آگاه سازند. برخی نیز بر این باورند که به همیندلیل تغییر هزاره و تلاش صهیونیستها برای فراهم آوردن شرایط «آرماگدون» وظهور مسیح موعود بود که در 11 سپتامبر 2001، حادثة برجهای دوقلوی تجارتجهانی در نیویورک به وقوع پیوست تا شاهد لشکر کشی سپاه و ارتش حاکمانصهیونیست آمریکا (نئو محافظه کاران اونجلیست) به خاورمیانه و مکان اصلیرخداد «آرماگدون» باشیم.
از همین رو میتوان فیلمهای آپوکالیپسی سینمارا به دو دورة زمانی قبل و بعد از «رمز داوینچی» تقسیم کرد. دوران قبل ازبه میدان آمدن اثر فوق، دوران پنهان کاری و سر به مهر نگه داشتن «رازخانقاه صهیون» و «جام مقدّس» بود و امروز پس از نمایش «رمز داوینچی» دیگرشمشیرها از رو بسته شده است. دیگر دشمن به اصطلاح کاملاً رو بازی میکند.
حالا میتوان دریافت:
کهچرا مثلاً شهر آزادیبخش فیلم «ماتریکس»، همنام «صهیون» و همان خانقاهمخفی یهودیهاست و زایان (تلفظ انگلیسی صهیون) نامیده میشود؟
که چرااینچنین برای داستان نه چندان تازهای به نام «هری پاتر» هزینههای سرسامآور صرف میشود؟ که چرا از آن همه امپراتوران خونخوار روم، فقط ماجرای «تیتوس» که یهودیان را قتل عام کرد به فیلم برگردانده میشود؟
حالامیتوان متوجه شد که قضایای نمایش مناسک جنسی که در اغلب فیلمهایهالیوودی نمودی فریبنده دارد از کجا ناشی میشود و اصلاً آن کالتهای عجیبو غریب عرفان جنسی از چه تفکر و مشربهای تغذیه میشوند و یا برخیهواداریهای افراطی و فمینیستی از حقوق زنان از کجا آب میخورد.
آری،شمشیرها از رو بسته شدهاند، حالا صهیونیستها هم مأموران فرهنگیشان رااز پشت پرده بیرون انداختهاند. شاید هم اینها مأموران سوختهای بودهاندو از این پس، برنامه و طرحهای تازهای در دستور قرار گرفته است.
برگرفته از : ماهنامه موعود شماره 78
منبع : سایت موعود